Τα παιδιά ως ενεργοί πολίτες

Τα παιδιά ως ενεργοί πολίτες

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα
 

Το πρόγραμμα αφορά τρεις δίωρες συναντήσεις:
Στην πρώτη συνάντηση η ομάδα και ο / η εκπαιδευτικός συναντιούνται με τη θεατροπαιδαγωγό και υλοποιείται ένα βιωματικό – θεατρικό εργαστήρι. Στο εργαστήρι αυτό οι μαθητές/τριες μαζί με τον / την εκπαιδευτικό τους θα διερευνήσουν μέσα από παιχνίδια ρόλων και θεατρικές τεχνικές όλα όσα τους προβληματίζουν και αφορούν την περιοχή που ζουν. Πώς θα ήθελαν να είναι η γειτονιά τους; Τί της λείπει; Τί τούς δυσκολεύει; Θα αναζητήσουν μέσα από θεατρικά παιχνίδια τους δικούς τους κοινωνικούς ρόλους. Είναι μαθητές /τριες ενός σχολείου, είναι αδέλφια, συμμαθητές και φίλοι άλλων παιδιών, είναι παιδιά κάποιων κηδεμόνων, είναι κάτοικοι της περιοχής, είναι γείτονες άλλων κατοίκων; Και μέσα από παιχνίδια αυτών των κοινωνικών ρόλων θα προσπαθήσουν να προτείνουν λύσεις για όσα τους απασχολούν.

Στη δεύτερη συνάντηση η ομάδα βρίσκεται με μια άλλη σχολική ομάδα, όπου και εκείνη έχει ήδη κάνει ένα πρώτο εργαστήρι. Μαζί αυτές οι δυο ομάδες συν – εργάζονται και συν – εννοούνται για θέματα της γειτονιάς τους. Στο τέλος, με τη βοήθεια της θεατροπαιδαγωγού, συν- αποφασίζουν σχετικά με μια δράση που θα ήθελαν να υλοποιήσουν για ένα από τα θέματα που τους απασχόλησαν.

Στην τρίτη συνάντηση, οι δυο ομάδες υλοποιούν τη δράση αυτή.

 

Ομάδα στόχου
 

Το εργαστήριο απευθύνεται σε παιδιά Ε΄ και Στ΄ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου
 

Σκοπός του προγράμματος
 

Ενδυνάμωση των μαθητών, μέσα από την ενεργοποίηση τους για προβληματισμό και δράση.
Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσα από την ενεργή τους συμμετοχή και συνδιαμόρφωση αυτού του προγράμματος.
Κοινωνικός διάλογος ανάμεσα σε μαθητές / τριες διαφορετικών σχολείων της ίδιας περιοχής.
Συνειδητοποίηση των πολλαπλών κοινωνικών μας ρόλων.
 

Περίοδος υλοποίησης προγράμματος
 

2019-2020
 

Διαδικασία κρατήσεων
 

Το πρόγραμμα δεν είναι διαθέσιμο αυτή την περίοδο.

Υλοποίηση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση